25-26/7 09

Hejsan!

Nu ska jag berätta lite om helgen som gått. Det har varit en bra helg med mycket aktiviteter på schemat men det är bara roligt.

Igår, Lördag så var jag på ett nöjesfält som heter 6 flags, det var jättestort. Det bestod av en stor vattenpark och en stor aktivitetspark med huvudinriktning på berg och dalbanor. Jag har aldrig sett så stora och häftiga berg och dalbanor i hela mitt liv. Det var verkligen häftigt att se! Så jag hade en bra dag men den var väldigt varm så jag brände mig lite men jag klarar mig. Jag har tyvärr inte fått bilderna än så kan inte visa några bilder från gårdagen. Hoppas det går bra med texten, det får det göra

Vi kom hem vid 9 tiden på kvällen och då åkte jag direkt till ridgefield, vår närmaste stad för att möta upp tre andra au pair tjejer nämligen Linnea, Jackie och Marianne. Vi hade jättekul och de är verkligen jätteroliga att umgås med. De har redan varit här i 6 månader så de har 6 månader kvar om de inte väljer att förlänga vilket bara skulle vara kul för mig. Men det får vi se. Vi var inne i en stor affär hör som har allt möjligt. Bland annat kläder så jag kunde inte låta bli att köpa ett par jeans och två par linnen. Det var lyckade köp och allt gick enbart på 270 kr, perfekt! Så det var verkligen en bra avslutning på dagen, mycket trevligt.

När jag kom hem såg jag att jag hade fått ett kort. Det var ett födelsedagskort från Ulla och Gunnar, tack så jättemycket. Jag blev jätteglad! Jag gillade den svenska flaggan på kuvertet!



Mitt fina födelsedagskort som jag fick av Ulla och Gunnar, tack!

Idag har jag inte gjort så mycket om jag ska vara ärlig. Jag har ringt till mycket trevligt folk hemma i Sverige bland annat mamma, pappa, mormor och morfar med flera. Det var jättekul att prata med er och jag ska ringa snart igen. Sen har jag städat lite här på rummet så nu är det inte rörigt längre. Skönt! Om några timmar kommer Jackie och hämtar mig. Vi ska på au pair möte , det är möten som min LCC håller i. Med LCC menas att hon hjälper till med frågor och funderingar. Om någon au pair har problem så kan man kontakta henne, jättebra tycker jag. Så ikväll har vi möte där det skulle bli en barbeque, mums. Det ska bli kul för mig att träffa lite andra au pairer också jag ser verkligen fram emot det.

Nu ska jag kolla klart på filmen jag började kolla på härom dagen, the parent trap heter den. En familjefilm, lite mysig!

Ha det så jättebra och hoppas att allt är bra där hemma!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag, Alfred och Mikel kollade på "Paul Blart, Mall cop" igår:)Hur bra som helst! Kolla på den om du kan någon gång:)

2009-07-27 @ 14:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0