2 dagar solo som au pair

Hejsan!

Nu har jag äntligen tid att skriva igen. Det har varit lite fullt upp här i och med att den förra au pairens familj kom igår kväll. Nu har alla gått och lagt sig så nu är det tyst ch lugnt i huset igen. De kommer vara kvär här tills på söndag för då kommer de åka vidare till Las Vegas, Niagarafallen, Grand Canyon. Är lite avundsjuk måste jag säga. Häftigt att se såna ställen. Det skulle jag också vilja göra!

Nu har jag vart solo au pair i två dagar och det har faktiskt gått förvånansvärt bra. Självklart har L testat mig lite men inte mer än att jag inte har klarat av det, hitills i alla fall. Som sagt har det varit två bra dagar. På förmiddagarna har L varit på Legocamp från 9-12 . Både idag och igår hade vi playdate med grannen så han får leka av sig på riktigt nu. Både playdatsen har varit bra och de har inte blvit alls osams, vilket har varit skönt. Det är så smidigt med playdate, de sköter sig bra själva och jag behöver inte aktivera dem hela tiden. Igår var vi hemma hos oss och idag var vi hemma hos grannen. Vi bygger med lego (såklart) spelar spel, målar, berättar historier och mcyket mer. Det är otroligt hur mycket fantasi barn har, de är verkligen roliga att lyssna på.

Idag har jag även hunnit med att prata med lite folk från Sverige. Jag ringer från Skyoe till deras hemtelefoner och det kostar bara 42 kr i månaden eller något liknande. Det är verkligen superbra för då kan jag passa på att ringa till de som inte har tillgång till dator och så. Det är verkligen ett tips till alla blivande au pairer eller andra som ska ut och resa. Skaffa det, det är superbra och smidigt! Så idag passade jag på att ringa gammelfarmor, Simone och Lovise, mormor och morfar, Pontus och Jannike. Det var underbart att prata med dem alla och jag saknar dem verkligen! I helgen ska jag prata med Hannah, Mamma och Pappa tror jag, längtar! Det är verkligen skönt att höra sina nära och käras röster, det hjälper mer än man tror.

Mina två första dagar som solo au pair har gått kanon. Tänk vad bra om L alltid kunde vara så här snäll och välluppfostrad. Det kanske han är, hoppas det! Idag sa han en gullig sak. Precis innan jag skulle gå in och lämna honom på campet så får jag en blomma och så säger han "this is from your little boy" (det här från din lilla pojke). Han är så söt och charmig. 


På Lördag kväll ska vi ha en stor barbeque här för Carinas , den förra au pairens familj. Vi har köpt jättemycket god mat så det kommer nog bli superbra. Min hostdad är  verkligen duktig på att grilla så jag längtar redan efter all god mat.

Nu spöregnar och åskar det här. Hoppas att det är bättre väder hos er! Usch nu kom det en jättestor blixt precis i närheten! Tur att jag inte ha i datorn i elkontakten, kör på batteriet när det är sånt här väder.

Nu ska jag göra mig i ordning för natten och sen ska jag fortsätta läsa min bok "en shopaholic säger ja". Den tredje boken i serien. Älskar de böckerna, de passar mig bra.

Ha det bäst allihopa och ha en bra helg!

Josefin




Mitt hjärta och min stjärna.

Älskar er ända från månen och tillbaka. Ni är världens underbaraste!
Saknar er otroligt mycket!


Kommentarer
Postat av: Uncle Jimmy

Hej Josse,

Roligt att se att du har användning för skype-abonnemanget. Jag försökte ringa dig igår.

Ha de gott

Vi Hörs

Jimmy

2009-07-19 @ 09:33:35
Postat av: Carina

Hejsan

Vad roligt att läsa din blogg och höra hur du har det.

Många kramar till dej från Mamma



2009-07-19 @ 19:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0