9-11/12 09

Hejsan svejsan!

Nu skriver jag en liten sammanfattning om slutet på arbetsveckan. Äntligen är det fredag och det betyder helg. Det gillar vi!

Onsdag:
Idag ringde skolan kl fem imorses för att säga att det var en så kallad snowday. Det vill säga att skolorna höll stängt på grund av snön. Så det var bara att inse att det skulle bli 10 timmar arbstesdag, men det är bara att gilla läget. Jag lät L få sovmorgon så han vaknade inte föranns efter 8. Vi gjorde iordning oss och  åt lite frukost. Eftersom det var så mycket snö ute så passade vi på att gå ut. Vi var ute ca 2 timmar och lekte med grannarna och sen gick vi hem och åt lunch. Efter lunchen kom en av grannarna över för en playdate som mestadels bestod av att vara ute och bygga snögubbar, ha snöbollskrig m.m. Playdaten slutade vid fem tiden och då spalde L lite dator och jag fixade middag. Det blev kycklinsoppa, det var omtycket så det var kul. Jag gjorde iordning L för boyscouts och när hans pappa kom hem åkte de iväg och jag var ledig. Pratade lite med min värdmamma när jag kom hem och sen började göra lite julfint på mitt rum. Gick ganska bra, jag är ju inte den mest kreativast männsikan. Men det var bra för att vara mig i alla fall. På kvällen kollade jag ett avsnitt av Ullared, ritkigt roligt program. Kul att höra alla dialekter,  jag hör dem verkligen tydligt nu för tiden. På både gott och ont haha.



Torsdag:
Idag var det skola för L igen så jag hade ledigt på dagen. Men det var fullt upp ändå. Jag städade upp lite och sen pratade jag med Hannah och gammel farmor. Hann med att tvätta med. Vid 11 kom Tibro Maria och frågade om jag kunde följa med henne till den skandinavsika affären så, så fick det bli. Var riktigt trevligt, hade ganska mycket sen IKEA men jag köpte bara en julmust, sirap så jag och L kan göra knäck och en maraboue. Det går alltid åt! Vi åt lunch där och sen kom jag hem vid 13 tiden igen. Åkte direkt till Kohls, hittade näst sista julklappen och sen fixade jag en annan julklapp som tog en bra stund. Men kom hem vid kvart över tre så slängde i mig lite mat och sen gick jag och hämtade L.  Vi gick hem, gjorde läxor supersnabbt och jag satte på han karatekläderna. Men karaten blev inställd visade sig så vi stressade lite i onödan. Men då badade jag L istället och sen gjorde jag kyckling med ris till middag. Det gillade han med,kul! Efter middagen städade jag upp och min värdpappa kom hem. Jag åkte iväg till Ridgifield med Jackie. Vi åkte först till Subway för hon var hungrig och efter det åkte jag och köpte min absolut sista julklapp, (hoppas jag). Efter det mötte vi Linnea på Dunkin Dounuts. Var ritktigt roligt att sitta och prata med dem, mina fina vänner! De båda åker hem snart, Linnea åker hem i början va januari och Jackie en vecka senare. Det kommer nog bli tufft men det är inget att börja oria sig för nu. Vi får se till att ha väldigt roliga veckor som är kvar istället. Kom inte hem föranns halv elva , samtidigt som min värdmamma. Vi pratade  lite och sen gick jag och la mig.

Fredag:
Morgonen gick hyfsat bra med L. Efter han åkte till skolan tog jag en dusch och sen åkte jag och storhandlade. OJ, vad mycket det blev. Tur att jag inte behövde betala hehe. Efter handlingen plockade jag upp allt, sätte på en maskin tvätt och sen svarade jag på mejl och skrev det här inlägget. Min värdmamma åkte och hämtade L på skolan idag så de kom hem vid 16 tiden. Då lekte jag och L med lego och sen åkte han och min värdföräldrar iväg till Philadelphia. De ska spendera helgen där ihop med en va L`s systrar. Så jag har huset för mig själv till lördag kväll. När de åkte så åkte jag och skickade iväg alla julklappar till Sverige. Dyrt blev det men det är det värt. Hoppas att ni alla som får klappar gillar dem! Jag kommer skicka alla julklappr till mamma, hon är så snäll och agerar lite jultomte. Tack Mamma!Efter  det åkte jag in till Ridigifield, sätte in pengar på mitt konto och kollade runt lite på Kohls När jag var klar med så gick jag till stop shop och mötte Linnea och Sarah. Vi köpte ingredienser till kvällens middsag som skulle bli tacos. Har inte ätit det sen jag kom hit så det var verkligen efterlängtat och väldigt gott! Efter handlingen åkte vi hem till mig, jag var ensam hemma som sagt så vi passade på att vara här. Vi fixade middag och Jackie och Marianna kom också, trevligt! Vi hade en jätterolig kväll med god mat och framför allt mycket prat och skratt! Vid midnatt börjae folket dra sig hemåt men Sarah stannade och sov över. Det var skönt att slippa sova själv i det här stora huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0