29-30/11 + 1/12 09

Hejsan bloggen!

Nu är det tisdag kväll och jag tänkte dra en liten uppdatering om vad som har hänt de senaste tre dagarna. I vanliga fall skulle jag ha spanska ikväll men den kursen är slut nu! JIPPI! Så himla skönt att det är över och nu har jag en och en halv credits av mina sex. Måste kolla upp en weekendkurs som jag kan gå i början av nästa år så det blir gjort!

Söndag:
Tog en lååång sovmorgon så vaknade inte förans 11 tiden. De var himla skönt. Jag åkte till Jackie och vi åkte in till Ridigifield. Kollade lite i affärer och tog en fika på starbucks. Sen åkte vi hem till henne lite och bara slappade. Var verkligen en slö söndag. Jag kom hem vid fem tiden och då åt vi en god middag. Skinka , ris och en stor sallad. Det var inte helt fel. Kul att sitta ner hela familjen och bara umgås, det borde vi verkligen göra oftare! På kvällen så tog jag en adventsfika för det är ju trots allt första advent i Sverige den dagen så jag myste till det med pepparkakor och julmust. Jag har tre julmust kvar så jag ska dricka en varje söndag, perfekt!



Måndag:
Tillbaka till allvaret igen efter en långhelg! Men det gick bra och rullade på hyfsat! Började regna när vi skulle gå till busstoppet men vi klara oss undan ösregnet så alltid något! När jag  kom hem plockade jag iordning och sen gjorde jag inte så mycket mer under dagen. Packade upp L`s saker från resan, tvättade lite och sen satt jag mest vid datorn. Lugnt och skönt! Hämtade L och vi gjorde läxor. Han hade en stor matteläxa så vi hann precis klart innan han och min värdpappa var tvungen att åka iväg till simningen. Efter det pratade jag och min värdmamma lite och hon frågade om det fanns någon möjlighet för mig att ta en av mina semesterveckor efter jul, runt den 25-26 och en vecka framåt. Det som var så bra var att min vän Malena som bor i Brooklyn skulle också vara ledig då så förhoppningsvis kan vi göra något roligt tillsammans. Hoppas på att vi kan åka till något varmare ställe, Florida vore ju inte helt fel! Men vi har inte bestämt något än så vi får se vad som händer. Håller tummarna för att hitta billiga flybiljetter till varmare klimat. Håller tummarna! Tibro Maria ringde också och frågade om jag ville följa med till IKEA på lördag, såklart jag ville. Det ska verkligen bli kul, har inte varit där än trots att jag har varit här borta i över 5 månader! Så det ska bli jättekul att åka dit och ännu bättre med sånt trevligt sällskap!

Tisdag:
Morgonen gick bra men det var kallt som bara den. Endast 2 plusgrader ute. Usch måste verkligen ta tag i och köpa en vinterjacka snart! Det är kallt nu, brr! Idag har jag i alla fall gjort betydligt mer, har rensat bland L`s leksaker, han har verkligen mycket saker den ungen. Jösses, det tar aldrig slut. Har även hunnit med att  prata med gammelfarmor, mamma, Simone och Gun så det var kul! Hann även ta en snabbdusch innan jag gick iväg och hämta L. Vi gick hem, gjorde läxorna och sen fortsatte vi rensa bland alla leksaker. Han hade lite svårt att skiljas från vissa men efter mycket övervägande och ett antal timmar så var det klart och resultatet är nu mycket bättre. Körde med en klassik om tomten ser att du har så mycket leksaker så kommer han ju tänka att han inte behöver ge dig så mycket för du har ju redan massor. Och efter det gick det betydligt snabbare, haha han är för söt! På kvällen åkte jag iväg och lämna tillbaka en film, posta ett paket och sen på kvällen kollade jag på en film, Legally Blond 2 , den var roligt och lättsam! Blev ganska sent trots allt men får vila imorgon förmiddag!

Kommentarer
Postat av: Othilia

Du är alltid välkommen att komma hit och hälsa på om du vill :D

2009-12-04 @ 06:30:18
URL: http://myheartssecret.blogg.se/
Postat av: Uncle Jim

Hej gumman,

Vad händer i Livet för dig nu? Det var ett tag sedan vi snackade, själv var jag i Oslo igår...

Vi hörs

Kram

J.

2009-12-08 @ 11:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0