26-28/09 Thanksgiving

Hejsan!

Nu har vi haft Thanksgiving här borta på andra sidan Atlanten. Riktigt rolig och mysig högtid, tycker att vi borde ha den i Sverige! Jag tycker att det kan jämföras med Sveriges jul fast utan paket. Det är väldigt familjärt och mysigt!

Torsdag:
Vi åkte hemifrån vid 9 tiden på morgonen och då hade vi en 5 timmanrs bilresa framför oss. Bilturen gick bra, vi kollade på film, läste och sov. Vi kom fram till min värdmammas syster vid 14 tiden. Hon bor i upstate NY i en stad som heter Plattsburgh. Det var en riktigt mysig liten stad. När vi kom dit började vi laga mat, det var verkligen supermycket mat. Systern hade även två barn, en son som var 21 och en dotter som var 18. De var jättesnälla och jag kom jättebra överens med dottern, vilket var extra kul. Maten som vi åt var potatismos, kalkon, sötpotatis, tranbärssås,  brunsås, skinka m.m. När det var dags för dessert så gick vi över till kompisar till systern. Där var det hur mycket efterätter som hälst. Det tog aldrig slut, haha! Det var pumpapaj, nötpaj, mjuka kakor, hårda kakor, glass, frukt, godis m.m. Folket där var jättetrevliga och L charmade dem som bara den, min lilla pojke! Vi kom hem vid ca 21 tiden och då kollde jag och Elle, som systerns dotter heter på film. Det var riktigt trevligt. Vi gick väl och  la oss runt midnatt och jag var så mätt så jag trodde magen skulle sprängas om jag nuddade den haha.

Fredag:
Gick inte upp föranns halv 10 tiden. Tog det mest lugnt på förmiddagen och gjorde inget särskilt. Njöt av att vi hade semestern. Sen åkte jag och min värdmamma för att handla mat för vi skulle på en till thanksgiving middag på lördagen. Efter handlingen åkte vi hem, lagade mat och sen blev det middagsmat. Vi gjorde någon jättego Thairätt, typ tofu, spenat och ris. Det var jättegott och gött med lite varation från thanksgiving maten. På kvällen så läste jag i min bok och kollade på greys anatomy. De hade alla säsonger och jag är verkligen kär i nytt på det programet! Blev ganska sent pga av det men det gör inget!

Lördag:
Gick upp vid 8 tiden, hjälpte till med det sista med maten som vi skulle ta med oss. Vod 9  tiden begav vi oss allihoppa vidare till Albany, NY  huvudstad för att stanna hos min värdmammas kusin för ytterligare en thanksgivingmåltid som innhöll samma saker som det vi åt på torsdagen. Men det var gott!! Vi sjöng allsång, spelade spel och bara umgicks. Var väldigt mysigt och man fick en riktig familjekänsla. Vi åkte hem vid  20 tiden och Logan stensov vägen hem och jag halvsov så det var inte så mycket action på vägen hem. När vi kom packade jag upp och sen gick jag och la mig, var skönt att somna i sin egen säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0