24/12 09 Julafton

Hejsan!

Idag är det julafton i Sverige. Började dagen med att skypa med alla på pappas sida. Det var jättemysigt och de var jättekul att få se Simone och Lovise igen, de växer så det knakar. Jag öppnade även mina presenter som bestod av ett kort, pepparkakor och toffife. Tack så jättemycket, det var väldigt uppskattat ska ni veta! Efter jag hade pratat med dem blev jag lite ledsen men det gick snabbt över som tur var. Sakande dem så mycket just då, allt blev så påtagligt och jag önskade för första gången på 6 månader att jag kunde vara hemma, om det så bara vore för en liten stund. Bara kunna krama om alla igen, de som jag älskar och betyder mest för dig. Jag ÄLSKAR min släkt, de är BÄST! Efter att jag pratat med dem gick jag och hjälpte min värdmamma med lite olika saker. Sen var hon tvungen att åka iväg och fixa lite ärenden så jag och L var ensamma hemma. Jag lät han spela lite dator medans jag skypade med mammas sida. Det var jättekul att se alla igen, jag har inte sett dem på 6 månader i och med att jag alltid ringer på hemtelefon. Men de såg ut som de alltid gjort , om inte bättre! Det var jättekul att se men lite jobbigt. Jag insåg även efter det här samtalet att jag saknar dem väldigt mycket, särskilt mamma. Min bästa mamma, älskar dig! Öppnade även mina presenter som bestod av halsband, örhängen, fotoalmenacka, läppbalsam och en guidebok om Boston. Tack så jättemycket!  Efter det samtalet så skulle jag och L göra knäck. Jag tänkte att det kunde vara lite kul. Jag började och allt såg bra ut, gjorde det i micron! Men sen blev allt bränt och helt fel så fick slänga det. Haha, jag som var så duktigt på och baka när jag var liten. Undra vart de färdigheterna tog vägen, försvann på flyget till USA kanske?!. Efter det misslyckade baket så lekte vi och när min värdmamma  kom hem åkte vi iväg till kyrkan för att gå på julgudstjänsten, det var jättemysigt med alla ljus och så. Kul att se det! När vi kom hem så började folket rulla in, för vi hade nämligen en stor julfest på kvällen. Min familj här har tydligen sitt stora firande den 24 på kvällen varje år . Det var trevligt folk och god mat. Jag hade det jättetrevligt hela kvällen. Vid midnatt så gick vi alla och la oss, L var jätte excited inför tomtens ankommande, men tomten kommer inte så länge han är vaken så han gick och sov så att tomten skulle ha någon möjlighet att komma, så gulligt!



Från mig till er alla, en riktig god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0