2-6/12 09

Hejsan !

Nu var det ett bra tag sen jag uppdaterade. Ursäkta för det. Men jag har varit sjuk i veckan och i helgen var det fullt upp. Men nu är det Tisdag kväll och jag tog min äntligen tid att uppdatera. Bättre sent än aldirg eller hur?!

Onsdag-Fredag:
Jag skriver alla de här dagarna under samma då jag gjorde i princip samma saker. Jag åkte på en ordentlig förkylning under natten till Onsdagen, usch! Så de tre dagarna bestod av att jobba och sova ungefär. Tråkigt med sant. På fredag eftermiddag kännde jag mig bättre så hjälpte till med en pysselkväll på Logans skola. Det var riktigt kul att se pyssla med barnen och L tycket det var jättekul! När jag kom hem så kom Tibro Maria hit och vi kollade på film och pratade, det var jättekul! Jag kommer verkligen bra överens med henne, hon är så snäll och rolig!

Lördag:
Idag styrde jag och Maria kosan mot New Heaven och IKEA. När vi kom dit så började vi med att kolla runt och jag hittade en del saker. 4 fotoramar som ska bli julklappar, papperskorg, en våg, glitter, pepparkaksformar. Efter vi kollat runt där så gick vi och åt en svensk lunch. Det vill säga köttbullar, potatismos,brunsås och lingon. Jag kan utan tvekan  säga att det var det godaste jag ätit sen jag kom till USA. Oh, det var så gott! Åt även Almondy mandeltårta till efterätt, MUMS! Efter lunchen kollade vi runt lite mer och sen gick vi för att betala. När vi hade betalat sakerna kom vi till enligt mig bästa avdelningen på hela varuhuset.. Swedish food market, där hade de mycket GODA svenska saker. Jag köpte med mig paradisask, kaviar,julmust, maraboue, brunsås,glögg, chokladbollar m.m. När vi gick därifrån var vi verkligen nöjda och glada. Jag kommer för evigt vara dig tacksam Ingvar Kamprad! Efter IKEA så åkte vi hem till Maria och på vägen hem började det snöa som bara den. Så vi satt där i bilen med julmusik och våra svenska IKEA påsar och hade riktigt julkänsla. Vi firade hennes 20 års dag. Det blev fin middag med hennes värdfamilj och tårta. Hon fick många fina presenter och vi hade verkligen en jättetrevlig kväll tillsammans och på grund av all snö slutade med att jag fick sova över. Men det var bara roligt!













satt på en våg, bra budksap!






Söndag:
Vi gick upp tidigt för jag var tvungen hem och jobba en timma. Jag kom hem vid 8 tiden, jobbade en timma och sen åkte jag med Sarah, Jackie och Linnea till tåget som tog oss vidare till NYC. Vi skulle gå på en basketmatch på  Madison Square Garden. Det var NY KNICKS vs New Jersey! Det var verkligen jätteroligt att se och det var precis som på film med cherleaders, korvgubbe, maskot, galna fans m.m. Verkligen häftigt att se och det blev ännu bättre när Knicks vann, YEY! När matchen var över så gick vi runt oh tittade på all julskyltning och utsmyckning, det var så fint och så mycket. Helt otroligt häftig. Vi gick även till Macys, de är väldigt kända för sin utsmyckning och det förståd jag när jag såg den. Den var verkligen jättefin! Vi tog tåget hem vid 19.30 och jag var hemma en timma senare. På kvällen gjorde jag inte så mycket mer, packade upp mina saker från IKEA och tog det ganska lugnt!




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0