14-16/12 09

Hejsan Hoppsan!

Nu tänkte jag klämma in en liten uppdatering så här i mitten av veckan.

Måndag:

Morgonen med L gick bra och när jag kom tillbaka så plockade jag iordning och sen skulle jag bara lägga mig och vila  några minuter men det  blev visst några timmar så gick inte upp föranns halv tolv igen. Hoppsan! Men det var väl säkert välbehövligt, får trösta mig med det.  Resten av dagen svarade jag på mejl, tvättade och skrev lite här i bloggen. Vid halv fyra hämtade jag L, vi gjorde läxor och sen åkte han+ min värdmamma på simning. Fick dock möta henne halvvägs för hon var lite sen men det gick bra. När jag kom hem gjorde jag iordning mig lite snabbt och sen åkte jag på LCC möte. Möte för alla au pairer som vi har en gång i månaden. Det var i Linneas hus i och med att min LCC är hennes värdmamma. Vi åt mat och lekte en sånglek. Det var riktigt roligt och jag träffade en tjej som bor här i suoth salem som heter Ruby och hon verkar jättetrevlig så ska försöka prata lite med henne. Mina tjejer åker ju hem snart så känner att jag måste utöka min kompiskrets lite. Men det var ett trevligt möte och jag kom inte hem föranns tio tiden och då gjorde jag inte så mycket mer på kvällen, la mig i någorlunda tid. Skönt!

Tisdag:
På förmiddagen åkte jag till posten och fixade lite. Vilket tog sin lilla tid, köpte bland annat frimärken till mina julkort. Skönt att få det gjort. När jag kom hem ringde jag och prata med Jannike, var jättekul ! Efter det så fixade jag iordning min värdmammas 200 julkort, visst är jag bra snäll ibland. Vid tre tiden kom min värdmamma hem med mina julkort och jag blev jättenöjd så hoppas att ni som får dem i Sverige blir nöjda. Jag gick och hämtade L, gjorde läxor och sen åkte vi till karaten. Han var jätteduktig och efteråt åkte vi med grannen till Target för att han skulle köpa en julklap till en kompis. Kom hem vid halv åtta, gjorde middag och sedan gick L och la sig. Jag satte mig i mitt rum och började med mina julkort. Det tog sin lilla stund men vid midnatt var nästan alla helt klara, jag ska fortsätta på onsdag morgon. Ska försöka posta dem då också så att de hinner fram innan jul. Det är ju lite det som är meningen. Så det var en mysig kväll med pyssel och julmusik hihi.

Onsdag:
Morgonen gick bra och när jag kom hem och hade fixat iordning med lite saker så åkte jag till postkontoret. Känns som jag är där varje dag nu för tiden haha. Men jag postade mina julkort så jag hoppas ni som får dem blir nöjda och hoppas att jag  inte har glömt någon, det vore ju bra retligt. Åkte även in till Ridigfield för att tanka och sätta in pengar på kontot. När jag kom hem så kollade jag runt lite på vad jag och Malena kan göra på vår semester och det ser ut att bli Boston den 27-29 december. Ska kolla buss imorgon och Malena ska kolla boende. Det skulle vara kul att se den staden. Hann även med att ringa massvis med underbara personer från Sverige idag. Hannah, mormor, pappa, pontus, gammlefarmor, Marie, Simone och Lovise och sist men inte minst Angelika som jag inte har pratat med på telefon sen jag kom hit. Kan ni förstå att jag inte hade pratat med henne på ca 6 månder. Det var SÅ  underbart och höra hennes röst igen. Tack för det samtalet, det gjorde min dag gumman!. JÄTTEKUL att prata med er alla, ni är underbara! Gick och hämtade L, hem gjorde läxor, tog på han sin scout uniform och sen rensade hans leksaker som han har i källaren. Så nu har vi rensat alla leksaker inför jul vilket känns jätteskönt! Vi hann även plocka upp hans lego. Sem åkte han och min värdmamma iväg till kyrkan för att öva på ett julspel han ska ha på söndag och efter det var det avslutning för club scouterna. Jag var där och titta och  hans grupp var jättesöta när de sjöng deras julsång som var Jingle Bell. Kom hem vid halv nio tiden så jag har inte gjort så mycket mer idag. Funderar på att svara på lute mejl men kanske tar det imorgon istället. Blev helt plötsligt så trött. God natt på er alla!




Josefin




Måste medge att jag saknar sommaren när jag ser den här bilden!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Vill du vara med i min au pair-lista på min blogg?

Lämna då en kommentar i min blogg innehållande; namn, vart du är, vilken organisation, bloggadress och mail :) Så kommer du att hamna där!



Kram

Johanna

2009-12-19 @ 15:08:16
URL: http://johannaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0