30/7-2/8 09

Hejsan!

Ursäkta för den enormt dåliga uppdateringen de seaste dagarna. Men nu kommer det äntligen en liten resume för de dagar som gått.

Torsdag:
Dagen var bra, L var snäll hela dagen. Vi gjorde inte så mycket, tog en cykeltur, lekte och hade det allmämt bra-.På kvällen åkte vi till hans karate träning. Han var jätteduktigt och det är verkligen kul att se alla små barnen spring runt där, de är så söta. Sen åkte vi hem och lagade lite middag. Pasta med pastasås fick det bli, riktigt gott. Efter det kom Jackie och vi åkte till CVS, den affären som jag skrev om tidigare som är jättebra och där finns verkligen allt mellan himmel och jord. Sen åkte vill dunkin dounuts en sväng. Efter det var det dags att åka hem. Jag har curfew på 22.30 vilket menas att när jag jobbar dagen efter så måste jag vara hemma 22.30. Det kanske låter lite tråkigt men det är faktiskt helt okej. Då blir det inte att man går oh lägger sog alldeles för sent i alla fall.

Fredag:
Fredag var en bra dag det med. L var snäll och vi hade det bra. Vi var ute en lång stund på förmiddagen och spelade basket, cyklade, lekte m.m. När vi kom in åt vi lite lunch och sen var det lite lek igen och vi gjorde även lite workbook. En bok som förberder honom för första klass. Det gick jättebra vilket var skönt. Efter det så bakade vi chokladbollar, L tyckte det var jättekul och jag med. Goda blev de också. Vi tog strössel på dem för det finns inte pärlsocker här, skumt va? Sen lagade jag middag, det blev spaghetti och köttfärsås. Det blev faktiskt riktigt gott, jag har kanske underskattat mina matkunskaper där hemma. Jag åt dock inte så mycket för jag hade lovat Jackie och Linnes att följa med dem ut och äta på kvällen. Så efter middagen kom Jackie och hämtade mig , vi hämtade upp Linnea och begav oss till en restaurang för att äta lite. Jag tog kyckling med potatis. Det var gott!.  Efter ett tag kom också marianne , trevligt. När vi suttit där en stund bestämde vi oss för att gå på bio. Det blev filmen "the ugly truth" Jättebra film och rolig var den. Så det var allt ett lyckat biobesök! Efter det var det dags att åka hem!

Lördag:
På morgonen åkte vi jag och en anna tjej in till Danburry för att därifrån ta tåget till NYC, den underbara staden! Vi gick runt och kollade lite i affärer. Jag passade på att gå till bestbuy och kolla på en ny kamrera. Jag vill nämligen ha en innan vi åker på semester. Jag hittade faktiskt en , det blev en Kodak M340, jippi! Den kostade ca 1000 svenska kr vilket inte är så farligt för en kamera. Hoppas den är bra. Hör och häpna men jag köpte faktiskt inget annat förutom mat. Det blev kinamat, stekt vitlöksris med kyckling. Riktigt gott och inte så farligt dyrt heller ca 56 svenska kronor. Så det var bra. Vi gick runt och tittade lite i city efter middagen sen bestämde vi oss för att åka hem. Lika kul som det är att komma till city lika skönt är det sedan att åka för det är sån himla hög puls i den satden så man blir lite trött. Men det är helt klart en enormt häftig stad som jag garnaterat kommer besöka mer gånger under detta år!

Idag har jag inte gjort så mycket än men det kommer. Vi åker på semester imorgon och är borta en vecka så vi har mycket som måste göras så som att packa, tvätta, städa mitt rum osv. Så det är lite kaotiskt här men det ska bli jättekul att åka iväg. Vi ska  åka till North Carolina och hälsa på min värmammas syster. Vi ska bland annat åka till en stor nöjespark som heter Dolly world, den är uppkallad efter Dolly Parton och har henne som tema över parken, det ska bli häftigt att se. Vet inte riktigt vad vi skulle göra mer men kul blir det säkert! Jag vet inte än om jag kan ta med mig datorn det beror på om systern har trådlöst bredband vilket min värdmamma inte tror hon har. Så eventuellt så kommer jag inte kunna uppdatera på en vecka nu men sen kommer det en stor uppdatering när jag kommer hem på allt jag har gjort.

Eftersom jag inte har startat min kamera än så blev det tyvärr inga bilder från NY men ni kan få se några gamla:





Frihetsgudinnan


 Taxibilar ser man verkligen överallt i NYC




Min nya kamera, hoppas den är bra!

Ha en jättebra vecka så hörs vi efter min semester!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att eran resa till North Carolina blir toppen:) Kraaam<3

2009-08-02 @ 21:43:28
Postat av: Hanna

Det var jag som skrev om du undrar:P Glömde skriva mitt namn:P

2009-08-02 @ 21:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0