28-30/8 09

Hejsan!

Nu tänkte jag skriva ner lite vad som har hänt i helgen i min lilla au pair värld här på andra sidan atlanten.

Fredag:
Var en väldigt lättsam dag. Den började med att båda mina värdföräldrar jobbade hemme så jag och min värdmamma åkte ut för att göra lite ärenden. Det blev en tripp till Blackbuster, stop and shop och till sist Kohls där jag passade på att köpa ett par svarta Converse skor. Väldigt billigt här. När vi kom hem så lekte jag med L och sen kom hans kompis över för en playdate så det var en lätt eftermiddag. Jag slutade redan vid 16.30 för min värdfamilj skulle på en Yankees match så det var skönt. När jag slutat så tvättade jag mina kläder och packade ihop mina saker och åkte iväg till Jackie. Där blev det filmkväll, vi kollade på en film som heter  dead in 3 days . Den var riktigt läskig men bra. Blev lite skrämd av en grej bara, det var så att i filmen så fick de ett sms där det stod you will be ded in 3 days och precis före en i filmen får det så får jag ett sms, det var lite läskigt haha. Till filmen blev det min nya favoritgalss , mintglass med mörk choklad. Det blev även nacho chips med dipp, mums. Vi hade en trevlig kväll och den blev ganska sen så jag bestämde mig för att sova över. Lika bra det så slapp jag köra hem när det var så mörkt och regnigt.



Mina converse



Filmerna



Film snacks!

Lördag:

Vi vaknade inte föranns 11 tiden, skönt att sova ut. När vi vaknat tog vi det lugnt, åt lite frukost och kollade på en annan film, banger sister heter den. Den var ganska bra. Vid ett tiden kom Linnea och Marianne och hömtade oss. Vi åkte in till Ridgefield och tittade lite, vi åkte till stop and shop och Kohls. Självklart kunde jag inte hindra mig från att handla något så det blev ett par levis jeans, sovshorts, ett linne och en jättesmart filt , den har ärmar.  Svårt att förklara men den verkar jättebra i alla fall. Efter det så åkte vi till 50 coins och åt, första gången för mig. Det var jättegott jag tog en tex mex bugare med salsa och guacemole. Det var mumsigt! När vi hade ätit upp så var klockan redan vid åtta så Marianne skjutsade oss hem till Jackie och där var jag en  stund och sen åkte jag hem till mig. När jag kom hem så var jag inte så trött så jag satte på en annan film mänligen en shopaholic i NY. Den var jättebra inte lika bra som boken men ändå väldigt bra.Jag hade i alla fall mycket trevlig dag och kväll!


Jag och Jackie



Mina fynd:
Levisjeans
Linne
sovshorts
filt som jag glömde fota


Söndag:
Vaknade vid 9.30 och då ringde jag hem till Sverige. Jag pratade med mina nära och kära i princip hela förmiddagen, underbart! På eftermiddagen så ha jag jobbat några timmar och när jag var klar så åkte jag till Jackie. Glömde lite saker där och sen var jag tvungen att svänga förbi biblioteket och lämna tillbaka lite böcker och filmer. Nu har jag precis kommit hem och jag ska nog plocka iordning lite här, min säng är hur stökig som helst. Det är det är nackdelen med att ah en stor säng, jag lägger alla mina saker på ena sidan så det blir en massa saker där efter ett tag så jag får nog sluta med den ovanan. Efter det blir det att ta någo att äta och sen läsa min bok, ladda batterierna för en ny arbetsvecka. Den sista innan skolan börjar!

Ha det så bra alla så hörs vi snart igen!

Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0