27/8 09

Hejsan svejsan!

 Har precis kommit hem från ett galet äventyr med Camilla haha. Men mer om det senare.

Dagen har gått väldigt fort, vet inte riktigt varför men fort har det gått.  Jag och L har lekt med  lego i princip hela dagen med lite avbrott för lunch. Kan ju säga att mina fingrar är ganska ömma nu men det får man ta. Idag byggde vi ett jättehögt torn av lego. Har inte riktigt ensett charmen med lego än men det kommer väll. L har tydligen hittat den väldigt bra så jag kommer nog älsa lego om 10 månader, det vill säga lagom tills jag åker hem. Min värdmamma kom tidigt idag så hon tog L till karaten så jag var off redan 17.00, skönt Idag fick vi brev från L`s skola också, vi trodde att han skulle få reda på lärare+klass men ocke sa nicke det var massor med andra saker så som säkerhet, skolbuss m.m. Så nu väntar vi spänt på brevet med lärare + klass. Det är tydligen väldigt noga med vilken lärare man får här så vi hoppas på det bästa.

Nu till kvällen äventyre. Det började med att jag ringde Camilla och fråga om hon ville hitta på något och det ville hon så det blev så. Camilla är en svensk tjej som jag inte lärde känna för så längesedan, jättesnäll är hon och roligt som tusan har vi. Det mest komiska är att hon bor i Tidaholm i vanliga fall alltså nära mig i både Sverige och USA hur stor är chansen igentligen, väldigt häftigt. Men som sagt hon kom och hämtade upp mig och sen bar det iväg till Ridgefield för att kolla lite på Kohls. På vägen dit fick jag ansvar för att visa vägen och det gick väll lite sådär, vi körde inte vilse men blinkade lite sent och det absolut roligaste på ditvägen var när Camilla av misstag körde förbi en stoppskylt och kommentaren var opps en stop skylt haha. Det var verkligen jätteroligt, skrattade nästan ihjäl mig. Kan meddela att här i USA på mindre vägar är det stop skyltar precis överallt, mitt i gatan och det är inte en enda som stannar . jag brukar stanna och då blir jämt bilar bakom mig irreterade för att jag stannar men jag ska allt forsätta att stanna trots det. När vi väl kom fram till Ridgefield så åkte vi till Kohls, den underbara klädaffären. Hittade en luvtröja och en t-shirt och det hela gick på 170 kr , helt okej. När jag skulle gå ut så pepp det så gick tillbaka till kassan med kläderna , kassören var förövrigt väldigt långsam så det tog runt 10 minuter innan jag fick säga mitt och han förstod vad jag menade och då sa han att det var min mobiltelefon som pepp men jag var säker på att det var larm på kläderna så visade honom det och då tog han bort det så då gick jag ut utan problem. Men nu när jag kollade på den så visade sig att han bara hade tagit bort ena halvan av alarmet så jag får gå tillbaka dit imorgon igen suck! Men hemfärden var kul den med med lite för sena blinkningar och kraftiga svängar haha. Var en bland de mest knäppa och roliga bilturerna jag gjort i mitt liv.


Mina shopping fynd, en svart luvtröja och en lite rolig t-shirt

Imorgon skulle båda mina värdföäldrar jobba hemifrån. Då blir det lite sovmorgon för mig. Kommer nog börja runt 9.00 och sen slutar jag redan 16.30. Det beror på att mina värdföräldrar+l och hans kompisa ska på Yankees hemmamatch imorgon kväll och de måste åka hemifrån redan vid halv femtiden, nice!

Har glömt berätta en sak som jag fick reda på i veckan. Jimmy, min morbror kommer och hälsa på mig! Han kommer den 20 november ska möta upp honom i NYC och sen ska vi bo på hotell till den från 21-22 och på förmiddagen den 22 åker vi hem till mig och de sover över till den 23 och någon gång under dagen åker de tillbaka till NYC för att fortsätta sin resa Det kommer bli så kul! Längtar verkligen! Kul att ha något att se fram emot!



Jimmy kommer hit i Novemnber, jippi!

Dushen nästa och sen blir det bokläsning!

Ha det så bra så hörs vi!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Uncle Jimmy

Hej Josse,

Det är inte bara du som ser fram emot November, det gör även jag hehe.

Kram på dig!

2009-08-31 @ 06:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0