26/8 09

Hejsan!

Uppdatering efter en dag , det är inte dåligt för att vara mig.

Idag så har det vart en ganska bra dag, har rullat på hyfsat snabbt. L var på bra humör när han vaknade så vi tog det ganska lugnt på morgonen, kolla på tv, byggde med lego och så vidare. Efter det så passade vi på att göra lite sidor i hans workbook, typ en bok med matte, läsning skrivning m.m. Bra övning nu innan skolan börjar. Vi lyckades göra tre sidor, det är alltid något. Sen ville L spela lite mer på sitt nya Arthur spel så det fick han. Bra för mig för då hade jag tid att  göra några maskiner tvätt för tvätten tar aldrig slut här . Han även vika lite och fixa lunch till mig och L. Efter lunch så läste vi i hans nya bok, boxcar children. Riktigt bra faktiskt så det blev hela 4 kapitel. Efter det tyckte vi båda att det var dags att gå ut så det fick bli så . jag var ändå tvungen att lämna lite saker till grannen så det passade bra. Tyvärr så ramlde L på cykeln på vägen hem så han fick en liten skråma men det gick bra. När vi kom hem så tyckte jag att det var dags för att bad så efter lite motstånd gick L med på det. När min värdmamma kom hem så åt vi middag det blev kinamat och sushi, det var riktigt gott. Nu har vi precis plockar iordning efter middagen och jag ska nog ta en dusch snart. Måste prata med min värdmamma om college kurser jag måste läsa. Måste nämlgen plugga undert tiden jag är här, sorligt men sant. Men det kommer säket gå bra. Jag måste under året plugga 6 credits närmare bestämt 72 timmar. Som det ser ut nu så kommer det bli två kurser på Norwalk college här i närheten och sen kommer det bli en helgkurs i april nästa år så det blir nog bra, hoppas jag . Ne, nu får jag allt gå och fräscha till mig lite, duschen nästa!



Jag med Atlanten som bakgrund! Bilden är tagen den dagen vi var vid Johns beach!

Ha det så bra alla så hörs vi snart igen!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0