22-23/8 09

Hejsan!

Nu vat det dags för ett blogginlägg igen.

Måndag:

Idag så har vi haft en jättebra dag , jag och L. På morgonen lekte vi med lego, L gjorde också ett grattis kort för en vän till familjen, det blev jättefint. Perfekt sätt för honom att öva sig att skriva. Efter det var det dags för lite lunch och sen gick vi ner och lekte i källaren. Vi byggde en koja som vi lekte i , i två timmar. Vi gjorde det riktigt mysigt där inne. När vi var klara nere i källaren gick vi upp och byggde legoskepp för de skulle ut i krig. Jag byggde allt ett legoskepp, inte dåligt för att vara mig.Senare på eftermiddagen så åkte vill till biblioteket, det var ett bra tag sen vi var där. L älskar det! Han lånade tre böcker och jag lånade en film, The Banger Sisters heter den. Hoppas att den är bra! När vi kom hem så var alla hemma så vi började laga mat, det blev krillat fläskottlet med potatis och en stir sallad, mums! Det var verkligen jättegott. Efter det gick jag upp till mitt rum och svarade på lite mejl, läste i min bok och bara tog det lugnt. Riktigt skönt faktiskt.
 
Tisdag:
Morgonen började med att ringa min mormor och morfar. mormor fyller nämligen år idag. GRATTIS mormor, hoppas att du fick en bra dag! Sen var det dags att gå ner till L , han kollade lite på tv så det var en lugn morgon. Efter ett tag fick jag stänga av tv:n för jag och L var tvungna att städa undan hans leksaker innan städerskorna kom så vi fick städa upp lite här och var. Skönt att huset blir rent nu och att det bäddas rent och så. Vilken lyx, den får jag verkligen njuta av det här året. Vi passade på att gå ut medans de städade, vi pysslade och "jobbade" lite i trädgården. Efter ett tag ville dock L gå in och spela sitt nya spel,  ett spel för  alla barn som ska börja i första klass. Bra för honom, han övar på matte, läsning m.m. utan att ens tänka på det. Sen var det dags för lunsch och direkt efter det  gick vi och hämtade en av L`s kompisar för en playdate i vårt hus. Vi hade playdate i ca 2 timmar och sedan var det dags att åka på karaten. Träningen gick bra och nu har vi precis kommit hem. När jag är klar med det här inlägget så blir det dusch och mat. Det låter som en bra start på kvällen får se om det händer något särskilt sen eller om det blir att vara hemma och ta det lugnt .



Grattis världens bästa mormor, jag älskar dig!

Ha det så bra alla så hörs vi  snart igen!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0