21-23/8 09

Hejsan!

Nu är jag här igen efter veckans avslut. Nu ska vi se vad som har hänt:

Fredag:
Hade en lite jobbig förmiddag med L som resulterade i en inställd playdate men vi löste det. Eftermiddagen var dock riktigt bra. Vi gjorde det gammla vanliga, byggde med lego, måla och så vidare. Så det blev en bra dag trots allt. När jag blev ledig så ringde Linnea och frågade om vi kunde hitta på något. Visst tänkte jag så hon kom och hämtade mig i och med att hon ändå var i närheten och sen åkte vi till stop and shop för att köpa något gott. Det blev Edys mintglass med choklad. Den var riktigt god kanske till och med slår Ben and Jerrys men det tål att tänkas på. Vi hyrde en film också, Yes Man blev det. Den var lite seg stundtals men annars var den bra. helt klart sevärd. Efter filmen så åkte jag hem , en kul och mysig kväll.

Lördag:
Idag så frågade Linnea och Marianne mig om jag ville hänga med till NYC så det gjorde vi. Det var jättekul. Vi shoppade, åkte till Brooklyn delen och jag såg brooklyn bridge, jättefint. Vi åt även ute i Brooklyn på en resaturang som heter Uno. Den var riktigt mysig. Döm till min förvåning när jag såg att de hade glutenfri pizza. Jag blev verkligen jätteförvånad för här i USA har de inte glutenfritt bröd på Mc donalds t.e.x och det är en bra mycket större kedja. Men jag passade på att ta pizzan och den var god, helt klart godkänd. Så vi satt och åt ett tag och bara pratade , mysigt. Vi gick även till ett köpcentrum som låg bredvid och där hittade jag lösgodis så det passade jag självklart på att köpa lite. Det var ganska dyrt men helt klart värt det.Efter det åkte vi tillbaka till Manhattan och bara spatserade runt, jag köpte även en I love NY t-shirt, tyckte att det var på tiden. Vid 12 tiden tog vi tåget hem, trevlig kväll! Avslutet på kvällen blev tyvärr inte riktigt som jag hade tänkt mig kan man säga men det är en annan historia.



Brooklyn+ Brooklyn  Bridge



Marianne, Linnea och jag på restaurangen



Min pizza, mums!



Jag bid Brooklyn Bridge



Mina shopping fynd.
- 1 I love NY t-shirt
- 1 par Jeansleggins från HM
- Två scarfs, en från HM och en från forever 21

Söndag:
Idag har jag pratat med lite folk från Sverige, det var verkligen välbehövligt. Tack för att ni tog er tid att prata, behövde verkligen det. Ni är guld värda! Jag körde lite idag också, lär mig vägarna och den galna amerikanska körstilen. Jag börjar  lära mig nu och som min värdmamma säger förvänta dig alltid att någon gör något riktigt korkat i trafiken. Det som jag tycker är jobbigast med att köra här är att det är så mycket rådjur. De hoppar ut lite var som hälst och om det kommer en kommer det oftast fler så man får vara försiktig. Nu ska vi nog snart äta middag här och tills dess ska jag nog vila lite sov inte så många timmar inatt nämligen. Efter middagen blir det nog att svara på lite mejl och kolla någon film, ladda inför en ny arbetsvecka helt enkelt. Nu är det två veckor kvar till skolan börjar här, det kommer bli spännande. Hoppas ni får en bra söndagskväll för det ska jag allt försöka få!

Ha det bra så hörs vi snart igen!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Skövde Partykommité!

Hejsan vad kul att titta på korten på bloggen. Ha så bra och kram från din Mamma

2009-08-24 @ 15:31:45
Postat av: Hannah

<3

2009-08-25 @ 01:01:19
Postat av: jannike

vill med ha en i love ny tröja :( ska jag allt köpa

2009-08-30 @ 22:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0