19-20 augusti 09

Hejsan Svejsan!

Hoppas allt är bra med er!

Onsdag:
Idag var vi hemma sjäva hela dagen jag och L. Det var lite annorlunda. Vi har inte varit det på länge då vi har varit på semester och sen har vi haft mycket playdates och så vidare. Men det gick helt okej faktiskt. Vi hade det gaska kul. Vi hittade på lite olika saker så som att läsa, måla, bygga med lego, leka med bilarna. En ny sak som vi gjorde var att spela Baseball, L förklarade för mig hur det gick till och det verkade inte så svårt. Vi var lite ont om spelare för det var bara jag och L men det funkade ändå och det blev mycket roligt spel, det kommer vi garanterat göra om. Mina värdföräldrar kom hem vid tre tiden men de skulle åka iväg och hämta min värdmammas nya bil som hon hade beställt så det åkte iväg ganska fort igen. Jag och L spelade lite mer baseball och sen slappade vi tills de kom hem. Så fort L hörde dem på uppfarten så sprang han ut med mig tätt bakom för att kolla in den nya bilen. Han första kommentar var sweet, det säger hana alltid när han tycker något är extra bra eller extra häftigt. Det var verkligen en fin bil, en marinbli mercedes SUV och vilk fineser den hade. Jag kan inte mycket om bilar men den var verkligen häftig. En bland de häftigaste sakerna var att det fanns en liten tv skärm i fram och den filmade när man backade så man kunde se att man inte backade på något, smart liten filmkamera det där. Det skulle jag vilja ha på min bil här haha! På kvällen tog jag det bara lugnt, duschade, åt och sen kollade jag lite på tv 3 webbtv, lite svensk tv skadar aldrig. Det saknar jag!

Torsdag:

Idag så gick jag upp vid 8.00. Mornarna här är sköna, jag går upp och L tittar på tv till kl.9.00 och då plockar jag ur diskmaskin, gör frukost och tar det lugnt. Det är en bra start på dagen. Min värdmamma jobbade hemifrån idag, det sker ibland men inte särskilt ofta. Så på förmiddagen frågade hon om jag kunde tänka mig att åka och storhandla första gången själv. Visst tänkte jag, kan vara skönt att komma hemifrån lite och börja göra saker på egen hand. Så jag tog bilen och åkte till stop and shop i Ridgfield. Det gick jättebra tog lite lång tid att hitta allt men annars gick det bra, kalaset gick på 171 dollar va 1200 kr vilket tydligen är helt normalt att betala för mat 1 gång i veckan här enligt min värdmamma. Maten är nämligen väldigt dyr här i USA särskilt grönsaker och frukt och det äter vi mycket av här, så smakar det så kostar de tyvärr .När jag kommit hem från handlandet så åkte jag och L till en av hans kompisar en bit bort. Det var första gången jag var dör, jättefint hus verkligen och stort. De hade även en pool på baksidan vilket passade perfekt när det är så varmt som det är här. det har nämligen varit en riktigt värmebölja här i nästan en vecka runt 30-35 grader. Efter playdaten åkte vi direkt till karaten och nu har vi kommit hem. Nu ska jag ta mig en kalll välbehövlig dusch och sedan äta något, får se vad det blir för gott.

I Tisags började mitt lilla hjärta eller stora rättare sagt skolan. Tänk att hon redan är 6 år, gud vad tiden går fort. Hoppas att du får ett riktigt bra första år i skolan och att allt kommer gå bra. Jag är så stolt över dig!



Mitt hjärta och min stjärna, är så stolt över er! Jag älskar er !


Ha det så jättebra alla därhemma!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0