18-19/8 09

Hejsan!

Nu blir det ett sånt där två dagarsinlägg igen. Förlåt. Men det är inte lätt att hinna med att skriva varje dag här. Ni får försöka vänja er helt enkelt.

Måndag:
Idag så började jag inte föranns kl.13.00. Det berodde på att min värdmamma och L var på en begravning en bit bort i söndags och då stannade de över natt så jag hade en lugn förmiddag. Fixade dock lite fika som vi skulle ta med till poolen. När de kom hem så åkte vi direkt till poolen, det är så himla varmt runt 30-35 grader nu så det finns inte så mycket annat att göra. Så vi hade det skoj i poolen det vad jag , L och hans bästa tjejkompis och gud vilken mysig liten tjej. Mycket trevlig eftermiddag. vi var där ända tills det stängde vilket var kl.19.00 och det var varmt nät vi gick därifrån också. Ls kompis valde även att sova över, kul! Så fort jag kom hem så packade jag up barnens kläder, satte på en maskin tvätt, tog en snabbdusch och sen kom Jacike och hämtade mig. Vi åkte för att köpa ett tack kort till vår LCC. Det är mäligen så att culture care , min förmedling har en vecka nu där man ska uppmuntra sin LCC på något sätt och vi valde det att göra med att köpa ett tackkort och åka dit med. Så efter vi köpt det åkte vi hem till min LCC och lämnade det. Min LCC är även värdmamma åt min vän Linnea så det var trevligt att träffa henne också. Jag kom hem vid 22.20 och då var jag jättetrött så gick upp och la mig och somande ganska fort.

Tisdag:
Idag körde de vanliga heldagarna igång igen efter semestern. Nu kommer jag jobba från 8.00-18.00 för det mesta fram tills skolan börjar. Men det funkar det med. Det som är bra med heldagar utan mina värdföräldrar är att man får vara ifred och jag och L får tid att umgås, det är bra för oss.
Som sagt så sov Ls kompis över så de har lekt hela dagen idag, ganska slö dag för mig det vill säga. Vi har mest varit ute. och cyklat, sprungit i vattenspridaren och bara busat runt, roligt! Vi har även vart lite inne och då passade jag på att tvätta lite och så. Jag slutade runt 18.00 så sen dess har jag ätit lite och nu sitter jag här. Det blir nog en lugn kväll här hemma nu. Ska kolla runt lite på internet och kanske kolla på en film eller läsa i min bok. Får se vad som händer.

Ska försöka att börja lägga ut lite mer bilder här på bloggen igen. Mina kameror har krånglat mycket men börjar få ordning på det nu. Sen är det lite svårt att veta vad jag ska lägga ut bilder på i och med att de inte får vara på L och han är med på nästan alla mina bilder. Men jag får komma på något, det gör jag säkert.

Fick lite mer frågor här i bloggen så kan passa på att svara på dem nu också:
Hur gammal är du?
Jag är 19 år, fyllde det nyss.
Hur gjorde du när du kom på att du ville vara au pair?
Det var ett tag sen nu men jag tror att jag skickade efter en katalog från culture care`s hemsida och då blev jag jättesugen. Så jag ringde de på kontoret för att fråga lite frågor och sen bestämmde jag mig för att fylla i mina ansökningspapper och på den vägen är det!
Hoppas att du är nöjd med svaren Sofie och lycka till med allt. Vem vet om några år kanske du korsar Atlanten på väg mot ditt livs äventyr.

Just det har tänkt på en sak till. Jag skulle vilja ha lite roligare design på min blogg så om det är någon därute som förstår sig på sånt så får ni gärna höra av er. Vore väldigt tacksam för lite hjälp. Glöm inte att lämna mejladress så jag kan höra av mig.Tack på förhand!

Hörs snart igen!

Ha det så bra!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Josse, stressa inte över att du inte uppdaterar varje dag, jag tror att om du skulle läsa min blogg om jag hade haft någon att det inte ens hade blivit lika tätt med inlägg som du har i din.

Kram!

2009-08-19 @ 08:12:14
Postat av: Uncle Jim

Hej Josse,

Jag kan hjälpa dig lite med bloggen, hör av dig i helgen.

Uncle J

2009-08-20 @ 08:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0