14-16/8 09

Hejsan!

Hoppas allt är bra med er och att solen skiner för det gör den verkligen här, härligt!

Vad har jag hittat på de senaste dagarna då? Jo nu ska ni allt få en liten uppdatering vad som har hänt här:

Fredag :
Det var en lugn förmiddag. Jag och L var ute och lekte mest, vi spelade lite fotboll och busade runt. På eftermiddagen så var vi själva hemma. Det är nämligen så att min värdmammas bil har gått sönder så de åkte och kolla på en ny. Jag och L passade på att leka inomhus, vi byggde med lego, körde race med bilarna och bakade chokladbollar igen. Det har blivit en klassiker här. Tyvärr kan vi inte ha pärlsoocker på för det finns inte här men vi tog strössel istället och det blir lika bra det. När jag slutatde så kom Jackie och hämtade mig för att vi skulle möta Linnea och Marieanne. När vi kom dit så satt Linnes kvar i sin bil med motorn på så vi gick fram och fråga vad som hade hänt och då visade sig att hon inte kunde stänga av motorn. Det gick alltså inte att vrida på nyckeln  så bilen stod där med motorn igång och allting. Hon ringde sin värdpappa och han sa att hon skulle åka runt lite och sen försöka att stänga av motorn. Så hon åkte runt en sväng och kom tillbaka med motorn gick fortfarande inte att stänga av, skumt. Vi bestämmde oss för att hon skulle åka hem med bilen igen och vi andra åka bakom ifall något skulle hända. Så vi åkte mot Linnea och det gick bra. Hon lämnar bilen hemma och vi åker vidare i Jackies bil. Vi åkte först till CVS för att handla lite och sen så gick vi till parken som ligger precis bredvid, Där satt vi och prata och ha det allmänt trevligt. Vid midnatt bestämde vi oss för att dra oss hemåt , det var en trevlig kväll!

Lördag:
På morgonen ringde jag hem till Sverige. Mycket trevligt att prata med alla välbekanta röster, ni ger mig energi! Sen bestämde jag, Jackie och Linnea för att åka till ett köpcentrum som ligger typ 30 minuter bort. Jag har vart där en gång innan men blev ändå förvånad hur stort det är. Det finns hur mycket affärer som helst, me like! Så vi vandra runt där ett tag och jag inhandlade ett par byxor och en tröja på forever 21 och lite annat smått och gott. Forever 21 är en bland de bästa klädaffärerna, älskar den. Vi bestämde oss för att ät lunch på subway som ligger i köpcentret, det blev en kycklingsallad för mig, jättegod var den. Sen gick vi runt lite till och efter det bestämde vi oss för att åka till en outletstore som bara låg ca 10 minuter bort. Marshalls heter den. En jättebre affär med riktigt bra priser. Jag hittade en tjocktröja, en lång kofta och en lång skjorta. Mycket bra köp! När vi var klara där så gick vi till Wallmart för att köpa lite godis för vi bestämde oss att gå på bio och då måste man ha något gott till. Jag köpte pringles sour creme, mums! Efter det så gick vi till bion som ligger på andra sidan gatan. Vi bestämmde oss för att gå på filmen " Time travelsers wife". Det var en sorlig film men bra. Så det var ännnu en trevlig kväll här borta!

Söndag:
Idag pratade jag med lite annat folk från Sverige. Det var jätteroligt och jag blir alltid så glad när jag pratar med er! Jag pratade bland annat med Jimmy. Det visade sig att han kanske ska komma till USA i November, helgen före Thanksgiving om det blir som planerat. Självklart så ska vi träffas om det blir som vi har tänkt. Det vore jätteroligt Jag pratade också med min älskade vän Hannah och det visade sig att hon har fått ett heltidsjobb, GRATTIS gumman. Gud vad roligt. Jag är så stolt över dig!! När jag gjort iordning mig så åkte jag, Jackie och Linnea iväg till poolen för att bada. Härligt. Det är så himla varmt här nu så det var verkligen skönt att svalka av sig lite, det behövdes! Passade även på att sola lite så nu är jag lite brun i alla fall! Vi var där fram till ca 16.00 sen var vi tvungna att åka tillbaka för att Jackie ska jobba kväll. På vägen stannade vi till vid stop and shop, jag handlade för första gången i mitt liv tro det eller ej Ben and Jerry glass, det blev smaken Tripel Caramel chunk. Tänkte äta den senare ikväll, hoppas den är god! Nu är jag här hemma ska duscha och sen ska jag se vad jag hittar att äta. Jag tror det blir pasta med pastasås. Enkelt och snabbt. Efter det ska jag nog kika på en film tror det blir  50 first dates, lite småmysig film verkar det vara.


Mums, det här ser vi fram emot!

Fick en fråga här på bloggen häromdagen så passar på att svara på den nu:
Hur känns det att ta hand om ett barn  är det något du önskade?
Svar: Det var inte något jag önskade mig utan det bara blev så. Jag tycker det är jättebra att ha ett barn särskilt om man tänker rent praktiskt. Desto fler barn desto mer att göra så som tvätt, disk, mat m.m. Många kan säkert tänka att det blir långtråkigt med ett barn och att man måste aktivera barnet hela tiden. Så är det defenitivt inte i mitt fall, L har mycket playdates och annars så hittar vi på massa andra saker som att baka, leka, måla, pyssla. Det gäller att vara kreativ när du jobbar som au pair oavsett med ett eller fler barn.
Hoppas att du är nöjd med svaret Cassandra och lycka till med allt!

Ha det så jättebra allaihoppa!

Josefin

Kommentarer
Postat av: tilda

bra blogg =)

titta gärna in hos mig och släng en kommentar!

ha det bra, kram!

2009-08-17 @ 11:49:52
URL: http://matildaarosqvist.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hejsan :) jag har lite frågor till dig om det är ok.. :p

Hur gammal är du?

Hur gjorde du när du kom på att du ville jobbba au pair? Vem kontaktade du och hur? Jag skulle gärna vilja jobba så dig om några år, har alltid drömt om USA. Är det lika häftigt som i filmerna? :D Kram

2009-08-17 @ 11:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0