11-13/8 09

Nu har jag äntligen tid att skriva ner vad som har hänt de här dagarna. Komma ikapp lite här i bloggen.

Den här veckan har mina värdföräldrar semester med jag jobbar lite ändå.

Tisdag:
Jag började dagen med att packa  upp mina och L`s resväskor och tvättade alla L`s smutskläder. Skönt att ha det gjort. Sen så gick jag och L ut för att leka en sväng och vi passade även på att gå över till en kompis till L för att fråga om en playdate och det blev det. En lång playdate i vårt hus som varade i ca 4 timmar. Jag gillar verkligen playdates, de är bra både för mig och L. Jag får tid att ploka iordning och L får leka med sina jämnåriga kompisar. Efter playdaten så läste vi lite och spelade lite dator. På kvällen kom min värdmammas syster och hennes dotter förbi, de bor i upstate ny men de skulle till Washington DC förr att hälsa på deras son/bror så de passade på att stanna till här. Dottern ät lika gammal som mig så det var kul, vi kom bra överens. Så på kvällen umgicks vi med dem, vi hämtade hem lite mat det blv kycklingsallad för min del, gott. Efter middagen så umgicks jag med Ellie som hon heter. Vi hade jättekul och hon berättade om hennes liv här i USA. Hon ska börja andra året på college nu så det var spännande att höra om det.

Onsdag:
Jag gick upp vid 9 tiden, nästan alla var uppe redan så vi bestämde oss för att åka till Jones beach. Det är en strand som ligger på Long Island, NY. Vi  körde ca en timme för att komma dit. L tog med sig en kompis, vi tänkte att det kunde vara roligt för honom. Det var jättefint där och jag badade i havet närmare bestämt Atlanten, det var lite häftigt. Efter en stund började det blåsa upp och sen började det ösregna. Men som tur var han jag bada innan så jag har allt tagit mig ett dopp i Atlanten, det är inte varje sommar man gör det. Men som sagt så började det ösregna så vi ta oss hem igen efter bara några timmmar på stranden. Men det får bli fler besök där  innan sommaren är över. När vi kom hem så gjorde vi middag, det blev en stor sallad med fisk och hemmagjord potatissallad. I potatissalladen här använder man majonäs istället för gräddfil/creme freiche. Det var sådär. Momor, din är mycket godare! Sen kollade vi på en film, den var inget vidare men det var en trevlig kväll  ändå med många skratt.


 Jones Beach

Torsdag:
Idag gick jag också upp vid 9 och åt lite frukost. Sen åkte min värdmammas syster och hennes dotter vidare på sin lilla resa. Det var lite tråkig att hon åkte. Men vi kommer säkert träffas flera gånger på familjehögtider och så. Efter det gick jag för att plocka iordning lite på mitt rum och då upptäcker jag min kamera inte går att starta. När man startar den så åker linsen ut och går in direkt igen. Min  vanliga otur. Både min värdmamma och värdpappa kunde inte fixa den så det fick bli en tripp till Best Buy för att byta den. Jag hade fjorton dagar att byta den från det att jag köpte den och det var trettonde dagen idag så det var ju tur i oturen. När jag kom fram så fick jag byta den men de kunde inte byta till samma vara utan en annan kamera .Så nu har jag en fuji kamera. Hoppas den är bättre så de inte har lurat på mig något dåligt igen. Min värdmamma var med den här gången och hon vet ganska mycket om olika kameror och hon sa att den här var bra så jag hoppas verkligen det. När vi kom hem så lekte jag lite med L, spelade basket, cyklade m.m Nu sitter jag här men jag ska snart åka iväg igen, min värdmammas bil är på lagning så vi ska hämta den om en halvtimme ,Jag får skjutsa henne dit och sen åka själv hem det ska nog gå bra hoppas jag. Men nu ska jag gå ner och tvätta all min tvätt, det behövs!

Hoppas allt är bra med er , vi hörs snart igen!

Josefin

Kommentarer
Postat av: cassandra

Härligt! tänkte bara fråga om hur det känns att ta hand om bara ett barn? var det något du önskade? :) ha det bra!

2009-08-14 @ 18:09:02
URL: http://cassandraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0